Будь обережним на
дорозі!
Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху;
повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів,
водіїв; сприяти розвитку мислення, мовлення, пам'яті, навичок поведінки на
дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості.
Клас попередньо поділений на групи: 1-а група - «Пішоходи»; 2-а
група - «Велосипедисти»; 3-я група - «Мотоциклісти»; 4-а група - «Пасажири»;
5-а група - «Водії».
Кожна група готувала стисле повідомлення про правила поведінки на
дорозі, повідомляє про це іншим, дає відповіді на запитання, які ста вить їй
інша група.
Вступне
слово вчителя.
-Ми не можемо уявити свого життя без транспорту,
без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Відстані між районами,
установами, магазинами такі значні, що подолати їх можна тільки за допомогою
транспорту.
Отже, транспорт - наш вірний друг! Але, забуваючи про власну
безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої
поведінки. Адже транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним, якщо
не знаєш правил дорожнього руху.
Виступ
групи «Пішоходів»
1) Перехід дороги. Види
переходів
Пішоходи повинні переходити проїжджу
часину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні,
надземні.
Наземні - це ділянка проїжджої частини.
Надземні - це перехід над проїжджою
частиною.
Підземні - перехід під проїжджою частиною.
Якщо в зоні нема переходу, дозволяється
переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва
боки.
Якщо є світлофор, треба керуватися його
сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитись ліворуч, а потім, дійшовши до
середини, - праворуч.
2) Особливості руху
пішоходів за складних дорожніх умов
Коли туман, опади, ожеледь, то виникають
складні дорожні умови.
Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно
погіршується гальмовий шлях ТЗ, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім
того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути
травмування, необхідно:
·
переходити
тільки тоді, коли впевнений, що транспорт знаходиться на достатній відстані;
·
не
можна переходити дорогу в місцях, де вона має круті повороти;
·
у
темний час потурбуватися, щоб виділити себе на проїжджій частині чи узбіччі
(блискучі предмети, предмети білого кольору).
При переході дороги в умовах недостатньої
видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки
переконавшись у безпеці, переходити дорогу.
3) Запитання для
«Пішоходів»
·
Хто
такий пішохід?
·
Назвіть
кращих «друзів» пішоходів.
·
Де
мешкає «зебра»?
·
Як
може представник ДАІ покарати пішохода за порушення правил?
·
Чому
не можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
·
Що
таке «острівець безпеки»? Де він розташовується?
·
Чому
не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається?
·
З
якого боку тротуару повинен ходити пішохід?
·
Чи
можна читати книжку, коли переходиш вулицю? А їсти?
·
Хто
повинен поступитись рухом на пішохідному переході: пішохід чи автомобіль?
·
Як
дізнатись, куди повертатиме транспортний засіб?
·
З
якого боку треба обходити автобус?
·
Якщо
поблизу немає машин, чи можна переходити вулицю на червоне світло?
·
Що
треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для
пішоходів зелене?
·
Чому
перехрестя є небезпечним місцем?
·
Як
треба поводитись на залізничному переїзді?
1) Правила для велосипедистів
Під час їзди на велосипеді не варто дуже
сильно триматися за кермо, дивитись треба не на колесо, а метрів на 5-6 уперед.
Рухатись по дорозі на велосипеді
дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Велосипеди мають бути
обладнані звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху затемна - включити
ліхтар (фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за
одним, щоб не заважати іншим учасникам руху.
2) Велосипедистам
забороняється:
·
керувати
велосипедом з несправним гальмом;
·
рухатись
по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка;
·
рухатись
по тротуарах і пішохідних дорогах (крім дітей до 7-и років під наглядом
дорослих);
·
під
час руху триматися за інший транспортний засіб;
·
їздити,
не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;
·
буксирувати
велосипеди;
·
перевозити
пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7-и років на додатково
·
му
сидінні).
3) Запитання
·
На
якому велосипеді небезпечно їздити?
·
Чи
можна їздити дорогою без світлових засобів?
·
Чому
не можна їздити на велосипеді тротуарами?
·
Чи
можна їздити на велосипеді в дощ?
·
Що
робити, якщо на дорозі є речі, які заважають руху?
·
На
якій від стані один від одного можуть їхати двоє велосипедистів?
·
З
якого віку можна їздити на велосипеді дорогами?
·
Чому
не можна їздити без звукового сигналу?
·
Яким
світлом має бути оснащений велосипед?
·
Чи
можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?
«Мотоциклісти»
1) Загальні правила
До управління мотоциклом допускаються
особи, досягли 16-річного віку й мають посвідчення на право управління
мотоциклом. Особі, яка навчається управлінню мотоциклом, повинно виповнитись не
менше 14-и років.
Перевозити пасажирів на мотоциклі
дозволяється тільки в колясці й на задньому сидінні мотоцикла. Не дозволяється
перевозити дітей, які не досягли 12-ти років.
2) Правила для «мотоциклістів»
Перед виїздом перевірити гальма, звукову
та світлову сигналізацію.
Дотримуватись правил дорожнього руху. Не
влаштовувати гонки на швидкість, бути уважними.
Водії мотоциклів, рухаючись групами,
повинні їхати один за одним.
При русі затемна необхідно включати фари,
стежити, щоби світловідбиваючі деталі були чистими.
Знижувати швидкість на дорозі, укритій
піском, льодом чи снігом, на спуску, як що незрозуміла поведінка іншого водія.
Не буксувати інших та не їздити самим на
буксирі.
Назавжди забути слово «проскочити»!
3) Запитання для «мотоциклістів»
·
Яким
повинен бути одяг мотоцикліста?
·
З
якою швидкістю він має рухатись?
·
Чи
можна обганяти автомобіль?
·
Кого
можна перевозити на мотоциклі?
·
Які
вантажі можна перевозити на мотоциклі?
·
Як
треба поводитися при виїзді на дорогу?
·
Як
повинні рухатися 2-3 мотоциклісти на дорозі?
Виступ групи «Пасажирів»
1) Правила безпеки на
зупинках громадського транспорту
Очікувати транспорт треба у призначеному місці.
Якщо ж його не має, слід очікувати на тротуарі чи на узбіччі. Не можна стояти
спиною до транспорту, що наближається. Небезпечно стояти в першому ряді: коли
до зупинки підходить транспорт, юрба може виштовхнути під колеса. Не можна
намагатись увійти у транспорт, що вже відходить.
Після виходу з транспорту не слід
поспішати відразу переходити на другий бік вулиці, краще зачекати, доки
транспорт від'їде.
2) Посадка й висадка з
ТЗ
Посадку й висадку пасажирам дозволяється
здійснювати після зупинки транспортного засобу. У задні двері автобуса пасажири
заходять, а у передні виходять. Якщо є треті, середні двері, у них можна
входити та виходити.
Якщо у транспорт заходить інвалід, жінка з
маленькою дитиною, літні пасажири, слід пропусти ти їх уперед, допомогти увійти.
Якщо вони виходять, допомогти вийти.
Входити у транспортний засіб можна тільки
в тому випадку, якщо він остаточно зупинився, і тільки з того боку тротуару чи
узбіччя проїжджої частини. Протягом темного часу доби слід уникати порожніх
зупинок. Очікувати транспорт краще в багатолюдних місцях, на добре освітленій
зупинці.
.
4) Поведінка в екстремальних ситуаціях
При автобусній аварії для виходу слід
використовувати двері, аварійні виходи, вентиляційні люки. Якщо не відчиняються
двері, відкривати запасні виходи. З ущільнювача вікон треба витягнути гумовий
шнур, після цього просто надавити на скло.
Якщо аварійні виходи не відкриваються,
треба, обернувши руку будь-якою тканиною, вибити найближче скло. Це можна
зробити обома ногами.
5) Запитання для «пасажирів»
·
Який
транспорт називається громадським?
·
Як
поводитись у громадському транспорті?
·
Як
треба поводитись на залізничній станції?
·
Що
може статись, якщо виглядати з вікон транспорту? Чи можна висовувати руку,
голову, якісь речі?
«Водії»
1) Особливості посадки й висадки з автомобіля
Посадку й висадку варто робити не на
проїжджій частині, а у спеціально відведених місцях чи біля бордюру дороги.
2) Потенційна небезпека пасажирських місць
Усередині салону автомобіля для пасажира
існують такі фактори, що травмують:
·
наявність
зайвих пасажирів;
·
багаж
на задньому сидінні;
·
імовірність
пересування пасажира в середині салону;
·
наявність
виступів у середині автомобіля;
·
незакріплені
предмети.
3). Захисні системи, їх призначення
Найнебезпечнішим є переднє сидіння поруч
із водієм, тому перевезення дітей до 12-ти років на цьому сидінні суворо
заборонено.
До захисних систем салону автомобіля
належать:
·
підголівники;
·
ремені
безпеки (обов'язково ремені при русі автомобіля мають бути пристебнуті);
·
надувні
подушки безпеки;
·
безпечні
колисочки для дітей до одного року;
·
безпечне
крісло для дітей дошкільного віку.
4) Запитання для «водіїв»
·
Які є
види дорожньо-транспортних пригод?
·
Як
діяти в разі зіткнення?
·
Як
поводитись, якщо стався наїзд на пішохода?
·
Коли
водій не має права сидіти за кермом?
·
Як
повинен вести себе з пасажирами?
Підсумок виховної години
Слово вчителя. Жити у великому місті і не знати
правил дорожнього руху неможливо. Щоб зберегти життя, уникнути неприємних
ситуацій на дорозі, слід знати ці правила й завжди їх дотримуватись, а іноді
навіть нагадувати про них вашим рідним.
Будь
обережним на дорозі!
Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху;
повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів,
водіїв; сприяти розвитку мислення, мовлення, пам'яті, навичок поведінки на
дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості.
Клас попередньо поділений на групи: 1-а
група - «Пішоходи»; 2-а група - «Велосипедисти»; 3-я група - «Мотоциклісти»;
4-а група - «Пасажири»; 5-а група - «Водії».
Кожна група готувала стисле повідомлення
про правила поведінки на дорозі, повідомляє про це іншим, дає відповіді на
запитання, які ста вить їй інша група.
Вступне слово вчителя.
- Ми не можемо уявити свого життя без
транспорту, без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Відстані між
районами, установами, магазинами такі значні, що подолати їх можна тільки за
допомогою транспорту.
Отже, транспорт - наш вірний друг! Але,
забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть
стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути не тільки
корисним, а й небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху.
Виступ групи «Пішоходів»
1) Перехід дороги. Види
переходів
Пішоходи повинні переходити проїжджу
часину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні,
надземні.
Наземні - це ділянка проїжджої частини.
Надземні - це перехід над проїжджою
частиною.
Підземні - перехід під проїжджою частиною.
Якщо в зоні нема переходу, дозволяється
переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва
боки.
Якщо є світлофор, треба керуватися його
сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитись ліворуч, а потім, дійшовши до
середини, - праворуч.
2) Особливості руху
пішоходів за складних дорожніх умов
Коли туман, опади, ожеледь, то виникають
складні дорожні умови.
Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно
погіршується гальмовий шлях ТЗ, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім
того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути
травмування, необхідно:
·
переходити
тільки тоді, коли впевнений, що транспорт знаходиться на достатній відстані;
·
не
можна переходити дорогу в місцях, де вона має круті повороти;
·
у
темний час потурбуватися, щоб виділити себе на проїжджій частині чи узбіччі
(блискучі предмети, предмети білого кольору).
При переході дороги в умовах недостатньої
видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки
переконавшись у безпеці, переходити дорогу.
3) Запитання для
«Пішоходів»
·
Хто
такий пішохід?
·
Назвіть
кращих «друзів» пішоходів.
·
Де
мешкає «зебра»?
·
Як
може представник ДАІ покарати пішохода за порушення правил?
·
Чому
не можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
·
Що
таке «острівець безпеки»? Де він розташовується?
·
Чому
не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається?
·
З
якого боку тротуару повинен ходити пішохід?
·
Чи
можна читати книжку, коли переходиш вулицю? А їсти?
·
Хто
повинен поступитись рухом на пішохідному переході: пішохід чи автомобіль?
·
Як
дізнатись, куди повертатиме транспортний засіб?
·
З
якого боку треба обходити автобус?
·
Якщо
поблизу немає машин, чи можна переходити вулицю на червоне світло?
·
Що
треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для
пішоходів зелене?
·
Чому
перехрестя є небезпечним місцем?
·
Як
треба поводитись на залізничному переїзді?
Виступ групи «Велосипедистів»
1) Правила для
велосипедистів
Під час їзди на велосипеді не варто дуже
сильно триматися за кермо, дивитись треба не на колесо, а метрів на 5-6 уперед.
Рухатись по дорозі на велосипеді
дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Велосипеди мають бути
обладнані звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху затемна - включити
ліхтар (фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за
одним, щоб не заважати іншим учасникам руху.
2) Велосипедистам
забороняється:
·
керувати
велосипедом з несправним гальмом;
·
рухатись
по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка;
·
рухатись
по тротуарах і пішохідних дорогах (крім дітей до 7-и років під наглядом
дорослих);
·
під
час руху триматися за інший транспортний засіб;
·
їздити,
не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;
·
буксирувати
велосипеди;
·
перевозити
пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7-и років на додатково
·
му
сидінні).
3) Запитання для
«велосипедистів»
·
На
якому велосипеді небезпечно їздити?
·
Чи
можна їздити дорогою без світлових засобів?
·
Чому
не можна їздити на велосипеді тротуарами?
·
Чи
можна їздити на велосипеді в дощ?
·
Що
робити, якщо на дорозі є речі, які заважають руху?
·
На
якій від стані один від одного можуть їхати двоє велосипедистів?
·
З
якого віку можна їздити на велосипеді дорогами?
·
Чому
не можна їздити без звукового сигналу?
·
Яким
світлом має бути оснащений велосипед?
·
Чи
можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?
Виступ групи «Мотоциклістів»
1) Загальні правила
До управління мотоциклом допускаються
особи, досягли 16-річного віку й мають посвідчення на право управління
мотоциклом. Особі, яка навчається управлінню мотоциклом, повинно виповнитись не
менше 14-и років.
Перевозити пасажирів на мотоциклі
дозволяється тільки в колясці й на задньому сидінні мотоцикла. Не дозволяється
перевозити дітей, які не досягли 12-ти років.
2) Правила для
«мотоциклістів»
Перед виїздом перевірити гальма, звукову
та світлову сигналізацію.
Дотримуватись правил дорожнього руху. Не
влаштовувати гонки на швидкість, бути уважними.
Водії мотоциклів, рухаючись групами,
повинні їхати один за одним.
При русі затемна необхідно включати фари,
стежити, щоби світловідбиваючі деталі були чистими.
Знижувати швидкість на дорозі, укритій
піском, льодом чи снігом, на спуску, як що незрозуміла поведінка іншого водія.
Не буксувати інших та не їздити самим на
буксирі.
Назавжди забути слово «проскочити»!
3) Запитання для
«мотоциклістів»
·
Яким
повинен бути одяг мотоцикліста?
·
З
якою швидкістю він має рухатись?
·
Чи
можна обганяти автомобіль?
·
Кого
можна перевозити на мотоциклі?
·
Які
вантажі можна перевозити на мотоциклі?
·
Як
треба поводитися при виїзді на дорогу?
·
Як
повинні рухатися 2-3 мотоциклісти на дорозі?
Виступ групи «Пасажирів»
1) Правила безпеки на
зупинках громадського транспорту
Очікувати транспорт треба у призначеному місці.
Якщо ж його не має, слід очікувати на тротуарі чи на узбіччі. Не можна стояти
спиною до транспорту, що наближається. Небезпечно стояти в першому ряді: коли
до зупинки підходить транспорт, юрба може виштовхнути під колеса. Не можна
намагатись увійти у транспорт, що вже відходить.
Після виходу з транспорту не слід
поспішати відразу переходити на другий бік вулиці, краще зачекати, доки
транспорт від'їде.
2) По садка й висадка з
ТЗ
Посадку й висадку пасажирам дозволяється
здійснювати після зупинки транспортного засобу. У задні двері автобуса пасажири
заходять, а у передні виходять. Якщо є треті, середні двері, у них можна
входити та виходити.
Якщо у транспорт заходить інвалід, жінка з
маленькою дитиною, літні пасажири, слід пропусти ти їх уперед, допомогти
увійти. Якщо вони виходять, допомогти вийти.
Входити у транспортний засіб можна тільки
в тому випадку, якщо він остаточно зупинився, і тільки з того боку тротуару чи
узбіччя проїжджої частини. Протягом темного часу доби слід уникати порожніх
зупинок. Очікувати транспорт краще в багатолюдних місцях, на добре освітленій
зупинці.
4) Поведінка в екстремальних ситуаціях
При автобусній аварії
для виходу слід використовувати двері, аварійні виходи, вентиляційні люки. Якщо
не відчиняються двері, відкривати запасні виходи. З ущільнювача вікон треба витягнути
гумовий шнур, після цього просто надавити на скло.
Якщо аварійні виходи не відкриваються,
треба, обернувши руку будь-якою тканиною, вибити найближче скло. Це можна
зробити обома ногами.
5) Запитання для «пасажирів»
·
Який
транспорт називається громадським?
·
Як
поводитись у громадському транспорті?
·
Як
треба поводитись на залізничній станції?
·
Що
може статись, якщо виглядати з вікон транспорту? Чи можна висовувати руку,
голову, якісь речі?
Виступ групи «Водіїв»
1) Особливості посадки й
висадки з автомобіля
Посадку й висадку варто робити не на
проїжджій частині, а у спеціально відведених місцях чи біля бордюру дороги.
2) Потенційна небезпека
пасажирських місць
Усередині салону автомобіля для пасажира
існують такі фактори, що травмують:
·
наявність
зайвих пасажирів;
·
багаж
на задньому сидінні;
·
імовірність
пересування пасажира в середині салону;
·
наявність
виступів у середині автомобіля;
·
незакріплені
предмети.
3). Захисні системи, їх
призначення
Найнебезпечнішим є переднє сидіння поруч
із водієм, тому перевезення дітей до 12-ти років на цьому сидінні суворо
заборонено.
До захисних систем салону автомобіля
належать:
·
підголівники;
·
ремені
безпеки (обов'язково ремені при русі автомобіля мають бути пристебнуті);
·
надувні
подушки безпеки;
·
безпечні
колисочки для дітей до одного року;
·
безпечне
крісло для дітей дошкільного віку.
4) Запитання для
«водіїв»
·
Які є
види дорожньо-транспортних пригод?
·
Як
діяти в разі зіткнення?
·
Як
поводитись, якщо стався наїзд на пішохода?
·
Коли
водій не має права сидіти за кермом?
·
Як
повинен вести себе з пасажирами?
Підсумок виховної години
Слово вчителя. Жити у великому місті і не знати
правил дорожнього руху неможливо. Щоб зберегти життя, уникнути неприємних
ситуацій на дорозі, слід знати ці правила й завжди їх дотримуватись, а іноді
навіть нагадувати про них вашим рідним.
Автор: Л. Кошак
Тема: Правила
безпеки під час переходу вулиці
Мета: Ознайомити учнів з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги, із дорожніми знаками, закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях.
Обладнання: Плакати «Пішохідні переходи», модель світлофора, емблеми команд, костюм «Світлофора», дорожні знаки, зелені фішки для команд, ілюстрації для запитань і загадок, «перехрестя» (малюнок).
Хід
зняття
Організаційний момент
- Доброго дня, діти! Усміхніться і починаємо наш захід. Сьогодні ми з вами не просто будемо закріплювати правила переходу вулиці, а проведемо змагання. Я пропоную вам об’єднатися в групи. (Вчитель роздає дітям картинки із зображенням водіїв і пішоходів). Учні обирають капітана. Капітанам команд вчитель пропонує взяти картку. Капітан, який витягує картку «пішоходи», його команда і має таку назву, який картку «водії» - його команда – «Водії».
Розповідь вчителя
- Багато з вас ходять до школи самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні пам’ятати такі правила: шлях до школи вибирайте найбезпечніший, на якому менше переходів через вулицю чи дорогу. Коли йдете вулицями міста, будьте обережними! Не поспішайте! Йдіть тільки правим боком тротуару, чи узбіччям. Не виходьте на проїзну частину вулиці чи дороги. Проходячи повз ворота, будьте особливо обережні! З воріт може виїхати автомобіль. Переходь вулицю тільки по пішохідних переходах. Перед тим, як переходити вулицю, подивіться ліворуч. Якщо проїзна частина вільна – йдіть. Дійшовши до середини вулиці, зупиниться. Тепер подивіться праворуч. Якщо проїзна частина вільна, продовжуйте перехід. Якщо вулиця регулюється світлофором, обов’язково зверніть увагу на його кольори. Всі ми є пішоходами, тому повинні знати правила переходу вулиці і дотримуватися цих правил.
- Доброго дня, діти! Усміхніться і починаємо наш захід. Сьогодні ми з вами не просто будемо закріплювати правила переходу вулиці, а проведемо змагання. Я пропоную вам об’єднатися в групи. (Вчитель роздає дітям картинки із зображенням водіїв і пішоходів). Учні обирають капітана. Капітанам команд вчитель пропонує взяти картку. Капітан, який витягує картку «пішоходи», його команда і має таку назву, який картку «водії» - його команда – «Водії».
Розповідь вчителя
- Багато з вас ходять до школи самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні пам’ятати такі правила: шлях до школи вибирайте найбезпечніший, на якому менше переходів через вулицю чи дорогу. Коли йдете вулицями міста, будьте обережними! Не поспішайте! Йдіть тільки правим боком тротуару, чи узбіччям. Не виходьте на проїзну частину вулиці чи дороги. Проходячи повз ворота, будьте особливо обережні! З воріт може виїхати автомобіль. Переходь вулицю тільки по пішохідних переходах. Перед тим, як переходити вулицю, подивіться ліворуч. Якщо проїзна частина вільна – йдіть. Дійшовши до середини вулиці, зупиниться. Тепер подивіться праворуч. Якщо проїзна частина вільна, продовжуйте перехід. Якщо вулиця регулюється світлофором, обов’язково зверніть увагу на його кольори. Всі ми є пішоходами, тому повинні знати правила переходу вулиці і дотримуватися цих правил.
Представлення команд
У нас дві команди – «Пішоходи» і «Водії». Ви будете змагатися між собою за право називатися «Кращим знавцем Правил дорожнього руху». Команди, відрекомендуйтеся.
Командир команди «Пішоходи»:
- Команда, наш девіз!
Учні команди: Наша команда знає багато!
Кажуть про нас: «Гарні малята!»
Командир команди «Водії»:
- Команда, наш девіз!
Учні команди: Ми обіцяємо гарно змагатися,
Будемо кращими називатися!
Результати нашого змагання ми будемо записувати на екрані змагання
Екран змагань
«Водії» «Пішоходи»
1. Загадки
2. Гра «Червоний, жовтий, зелений»
3. «Перехід»
4. «Перехрестя!»
5. Вікторина
6. Гра «Не плутай сторони»
7. Підсумок
«Водії» «Пішоходи»
1. Загадки
2. Гра «Червоний, жовтий, зелений»
3. «Перехід»
4. «Перехрестя!»
5. Вікторина
6. Гра «Не плутай сторони»
7. Підсумок
Розгадування кросворду
- А зараз, щоб дізнатися, чи готові наші команди до змагань, я пропоную їм розгадати кросворд. (Вчитель роздає командам кросворд). Члени команд розгадують. Хто швидше впорається, той краще готовий до змагання.
- А зараз, щоб дізнатися, чи готові наші команди до змагань, я пропоную їм розгадати кросворд. (Вчитель роздає командам кросворд). Члени команд розгадують. Хто швидше впорається, той краще готовий до змагання.
1.Людина, яка їде в транспорті.
(Пасажир)
2. Людина, яка йде тротуаром. (Пішохід)
3.Людина, яка керує автомобілем. (Водій)
4.Підрозділ міліції, який відповідає за безпеку руху на дорогах. (ДАІ)
2. Людина, яка йде тротуаром. (Пішохід)
3.Людина, яка керує автомобілем. (Водій)
4.Підрозділ міліції, який відповідає за безпеку руху на дорогах. (ДАІ)
Розгадування загадок
- Перший наш конкурс – це загадки. Діти, ви добре знаєте сигнали світлофора, а чи вмієте ви розгадувати загадки? Зараз перевіримо. Це і буде перший конкурс.
1) Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай)
- Перший наш конкурс – це загадки. Діти, ви добре знаєте сигнали світлофора, а чи вмієте ви розгадувати загадки? Зараз перевіримо. Це і буде перший конкурс.
1) Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай)
2) Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(світлофор)
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(світлофор)
3) Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену.
(Машина)
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену.
(Машина)
4) Два брати попереду біжать,
А два позаду наздоганяють.
(Колеса)
А два позаду наздоганяють.
(Колеса)
5) Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги.
(Велосипед)
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги.
(Велосипед)
- Запишемо рахунок цього конкурсу.
Зустріч зі «Світлофором»
Заходить «Світлофор» (хлопчик в костюмі).
- Здрастуйте, діти! Це тут урок з правил дорожнього руху?
(Відповіді дітей). Діти, хто я? Що ви знаєте про мене? (Відповіді дітей).
- Я - ваш добрий друг Світлофор. Не дивіться, що я такий маленький. Я вже досить старий і дуже багато знаю. Більше ста років я допомагаю людям переходити вулицю. Сьогодні мені дуже захотілося зустрітися з вами і дізнатися, чи ви вже знаєте правила вулиць і доріг.
Учні читають вірші:
Як переходиш вулицю, на розі зупинись
І перш за все уважно на мене подивись.
Я шлях вкажу надійний, де небезпек
нема.
Трикольорове око я маю недарма.
Нехай воно і мружиться, ніколи я не
сплю,
З малими дітьми в схованки
я гратись не люблю.
В роботі я суворий і стриманий
завжди
Тролейбуси, машини біжать сюди, туди.
Дивлюсь червоним оком, велю спинитись
я,
– Одне мені потрібно - це витримка
твоя.
А блисне жовте око, і ти не
поспішай,
Бо жовтий – не зелений: потрапиш
під трамвай.
Увага – і зелений привітно
замигтів.
Він колір найдобріший, щасливої
путі.
Розповідь вчителя
З історії світлофора. Чому світлофор так назвали?
З історії світлофора. Чому світлофор так назвали?
Назва ця походить від двох слів:
нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу
мову «світлофор» означає: той, що несе світло. А чи знаєте ви, що
світлофори походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб
керувати рухом поїздів? Було три прапорці:червоний, який забороняв рух, жовтий,
що закликав до обережності, і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три
кольори і перші світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були
великі дошки, пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на
інший переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги. Її
важко було розгледіти здаля, і водії помилялися, не розуміючи, на який колір
вона вказує.На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати
їх можна хіба навмисне.
Гра «Червоний, жовтий, зелений»
На сигнал «жовтий» - тиша, на «червоний» - плескають в долоні, на «зелений» - крокують (умовно). Результати записують на екран.
Вчитель: Закон вулиць суворий. Він не любить тих, хто не виконує правил. Адже саме цей закон зберігає життя багатьом людям. Діти, будьте уважними на дорогах!
Виходять чотири учні. У одного з них – зображення світлофора, у інших – кола жовтого, зеленого, червоного кольорів.
1-й учень. Водіям хто помагає?
Це повинен знати ти!
Від біди оберігає,
Та усім допомагає
Найбезпечніший шлях знайти.
Цей невтомний трудівник
Три великих ока має.
Він ніколи не дрімає,
Особливо в часи «пік»!
На сигнал «жовтий» - тиша, на «червоний» - плескають в долоні, на «зелений» - крокують (умовно). Результати записують на екран.
Вчитель: Закон вулиць суворий. Він не любить тих, хто не виконує правил. Адже саме цей закон зберігає життя багатьом людям. Діти, будьте уважними на дорогах!
Виходять чотири учні. У одного з них – зображення світлофора, у інших – кола жовтого, зеленого, червоного кольорів.
1-й учень. Водіям хто помагає?
Це повинен знати ти!
Від біди оберігає,
Та усім допомагає
Найбезпечніший шлях знайти.
Цей невтомний трудівник
Три великих ока має.
Він ніколи не дрімає,
Особливо в часи «пік»!
2-й учень: Три сигнали світлофора
Що накажуть – то закон!
Як червоний загориться –
Терміново зупиниться!
Що накажуть – то закон!
Як червоний загориться –
Терміново зупиниться!
3-й учень: Жовте світло - почекай!
4-й учень: А зелене сяє світло,
Усміхаючись привітно, -
Сміло рухайтеся всі:
І дорослі, і малі!
4-й учень: А зелене сяє світло,
Усміхаючись привітно, -
Сміло рухайтеся всі:
І дорослі, і малі!
Гра «Перехід»
Перед початком руху подивіться наліво. Машин не має – іди!
Дійшов до середини – подивись направо. Машини близько – почекай.
Машин не має – закінчуй перехід.
Результат гри записується на екрані.
Перед початком руху подивіться наліво. Машин не має – іди!
Дійшов до середини – подивись направо. Машини близько – почекай.
Машин не має – закінчуй перехід.
Результат гри записується на екрані.
Інсценівка вірша О.
Кононенка «Весела подорож з братом до дідуся, або знайомство з дорожніми
знаками»
У ході виступів учнів учитель
демонструє відповідні дорожні знаки.
1-й учень: Світлофор зеленим світить,
Поспішаю, як ніхто –
З братом їдемо до діда
У новенькому авто.
Ми домовилися вранці,
Він чекає на стоянці.
Ось і я – часу не гаймо,
Заспівав мотор - рушаймо!
1-й учень: Світлофор зеленим світить,
Поспішаю, як ніхто –
З братом їдемо до діда
У новенькому авто.
Ми домовилися вранці,
Він чекає на стоянці.
Ось і я – часу не гаймо,
Заспівав мотор - рушаймо!
2-й учень: Розрослись каштани, липи,
Без зупинки тут не можна
СТОП – ці літери великі
Здалеку побачить кожний.
Без зупинки тут не можна
СТОП – ці літери великі
Здалеку побачить кожний.
3-й учень: Брат машину зупиняє,
Озивається до мене:
Світлофор три ока має –
Червоне, жовте і зелене.
Червоне – треба пам’ятати:
Іти не можна – слід чекати.
Мигне жовте, не хвилюйся:
Уважним будь і приготуйся.
Зелене – вітер, сніг чи злива:
Через дорогу йди сміливо.
4-й учень: Нам дорога ще далека.
Брат веде, позаду я.
Знак дорожній «Небезпека»
Застережить водія.
Глянь праворуч, глянь ліворуч,
На дорозі діти - стій!
Дитсадок і школа поруч –
Обережніше, водій!
5-й учень: Я забув! Не вимкнув праску!
От так лихо! Що робити?
Для забудьків знак, будь ласка –
«Телефон» - біжу дзвонити.
Озивається до мене:
Світлофор три ока має –
Червоне, жовте і зелене.
Червоне – треба пам’ятати:
Іти не можна – слід чекати.
Мигне жовте, не хвилюйся:
Уважним будь і приготуйся.
Зелене – вітер, сніг чи злива:
Через дорогу йди сміливо.
4-й учень: Нам дорога ще далека.
Брат веде, позаду я.
Знак дорожній «Небезпека»
Застережить водія.
Глянь праворуч, глянь ліворуч,
На дорозі діти - стій!
Дитсадок і школа поруч –
Обережніше, водій!
5-й учень: Я забув! Не вимкнув праску!
От так лихо! Що робити?
Для забудьків знак, будь ласка –
«Телефон» - біжу дзвонити.
6-й учень: Скоро дідове подвір’я,
Дід у нас лісник, отак!
З лісу можуть вийти звірі,
Нам про це говорить знак.
Ми приїхали. Дідусь
На порозі крутить вус,
Йде онуків зустрічати:
- Здрастуйте, ходіть до хати.
Дід у нас лісник, отак!
З лісу можуть вийти звірі,
Нам про це говорить знак.
Ми приїхали. Дідусь
На порозі крутить вус,
Йде онуків зустрічати:
- Здрастуйте, ходіть до хати.
7-й учень: Приїздіть у ліс в суботу –
Вистачить для всіх роботи.
Пост ДАІ. Інспектор чемно
Радить пас прилаштувати,
Посміхається приємно:
- Хай частить вам, - каже брату.
Вистачить для всіх роботи.
Пост ДАІ. Інспектор чемно
Радить пас прилаштувати,
Посміхається приємно:
- Хай частить вам, - каже брату.
Гра «Перехрестя»
- Наступне змагання – гра «Перехрестя». В центрі нашого класу – «перехрестя». За командою «рух» гра починається.
«Водії» заводять свої машини, «пішоходи» йдуть до перехрестя. Діти грають групами по п’ятеро з кожної команди. «Світлофор» показує свої кольори. Наприклад: «Світлофор» показує зелене світло – «водії» стоять, «пішоходи» переходять перехрестя. Потім жовте світло – всі стоять, «водії» заводять свої двигуни. Червоне – «пішоходи» стоять, «водії» поїхали. Хто помиляється, вибуває з гри. А переможці одержують фішки.
Гра проводиться два-три рази зі зміною учасників. Рахунок цього конкурсу записується на екрані.
Вікторина
- Кожній команді я ставитиму запитання, а ви повинні якнайшвидше на них відповідати. За правильну відповідь – зелена фішка. І так, почнемо.
1) Як називаються вулиці біля нашої школи?
2) На якій вулиці розташована наша школа?
3) Назвіть елементи вулиці (проїзна частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).
4) Що таке проїзна частина? (Елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів).
5) Що таке тротуар? (Елемент дороги, призначений для руху пішоходів).
6) Що таке перехрестя? (Місце перехрещення доріг на одному рівні).
7) Що таке пішохідний перехід? (Ділянка проїзної частини, призначена для руху пішоходів).
8) Який рух транспорту встановлено в Україні? (Правосторонній).
9) Що таке «зебра»? (Спеціальна дорожня розмітка пішохідного переходу).
10) Для чого потрібен світлофор? (Він регулює рух транспорту і пішоходів).
11) Що означають кольори світлофора?
- Молодці! Запишемо рахунок цього конкурсу на екрані.
- Кожній команді я ставитиму запитання, а ви повинні якнайшвидше на них відповідати. За правильну відповідь – зелена фішка. І так, почнемо.
1) Як називаються вулиці біля нашої школи?
2) На якій вулиці розташована наша школа?
3) Назвіть елементи вулиці (проїзна частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).
4) Що таке проїзна частина? (Елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів).
5) Що таке тротуар? (Елемент дороги, призначений для руху пішоходів).
6) Що таке перехрестя? (Місце перехрещення доріг на одному рівні).
7) Що таке пішохідний перехід? (Ділянка проїзної частини, призначена для руху пішоходів).
8) Який рух транспорту встановлено в Україні? (Правосторонній).
9) Що таке «зебра»? (Спеціальна дорожня розмітка пішохідного переходу).
10) Для чого потрібен світлофор? (Він регулює рух транспорту і пішоходів).
11) Що означають кольори світлофора?
- Молодці! Запишемо рахунок цього конкурсу на екрані.
Гра «Не плутай сторони»
- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони».
Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті. Хто не зробив помилок і залишився стояти. Вони одержують фішки. Кількість одержаних командами фішок заноситься до екрана змагань.
(Поки діти грають в гру, підраховуються бали всіх конкурсів).
Підсумок заходу
- Підсумковий рахунок змагань: _
Перемогла команда ____. Вона і є «Кращим знавцем Правил дорожнього руху». Але незалежно від того, яка команда одержала перемогу, ви всі дуже гарно працювали. І я думаю, що зі мною погодиться і «Світлофор».
- Так, я дуже задоволений, і тому нагороджую обидві команди. Це – знак «Світлофор», щоб ви ніколи не забували про мене і мої кольори.
Вчитель: Я вважаю, що ви, діти, не просто змагалися, ви вчилися дотримуватись правил дорожнього руху, правил переходу доріг і кожен з вас буде самим дисциплінованим пішоходом. До побачення.
ВИХОВНА ГОДИНА
"ЩОБ НЕ ТРАПИЛОСЬ БІДИ – ПРАВИЛ ДОРОЖНІХ
ДОТРИМУЙСЯ ЗАВЖДИ".
|
Сценарій години спілкування за темою: « Щоб не трапилось біди – правил дорожніх дотримуйся завжди» Зміст виховної діяльності: Ціннісне ставлення до себе Тема: Щоб не трапилось біди – правил дорожніх дотримуйся завжди. Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів; ознайомити учнів з правилами переходу дороги за несприятливих умов; сприяти розвитку мислення, мовлення, пам’яті, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості, спостережливість, дисциплінованість, відповідальність за збереження власного життя. Обладнання: малюнки, карти «Дорожні знаки», презентація «Правила дорожнього руху». План заняття: 1. Організаційний момент (слово вчителя). 2. Робота над формуванням правил дорожнього рух 2.3. Виступ групи «Пішоходів». 3. Підсумки заходу (загадки). 4. Домашнє завдання. Хід заняття: 1. Організаційний момент. Слово вчителя.
-З появою автомобілів, виникло питання, як забезпечити
безпеку їх руху та безпеку пішоходів.
Для цього були створені правила дорожнього руху, які обов'язкові для виконання всіма учасниками дорожнього руху. Вони встановлюють єдиний порядок руху на всій території України. Виконання цих правил – запорука у збереженні свого життя на дорозі. Хто ж бере участь у дорожньому русі? Учасники дорожнього руху – це пішохід, водій, пасажир. Пішохід – особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу. Всяка вулиця складається з проїзної частини, узбіччя та тротуару. Проїзна частина – це елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів. Край проїзної частини – умовна чи позначена дорожньою розміткою лінія на проїзній частині в місці її прилягання до узбіччя, тротуару, газону, розділювальної смуги, смуги для руху трамваїв тощо. Тротуар – елемент дороги, призначений для руху пішоходів, який прилягає до проїзної частини або відокремлений від неї газоном. Тротуар завжди прокладають трохи вище, ніж проїзну частину. Чому? Щоб у дощову погоду з них швидше стікала вода до колодязів каналізації. А ще для того, щоб жодна машина випадково не заїхала правими колесами на тротуар і не збила перехожого. Пішохідна доріжка – це доріжка з покриттям, яка призначена для руху пішоходів. Водій – особа, яка бере участь в дорожньому русі при керуванні механічними транспортними засобами. Водій транспортного засобу, що наближається до нерегульованого пішохідного переходу , на якому перебувають пішоходи, повинен зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб пропустити пішоходів, для яких може бути створена перешкода чи небезпека. Чи знаєте ви, що будь-яке місто чи селище, як наше, розмовляє з транспортом і пішоходами? І водії транспорту, і пішоходи бачать мову вулиці. Ця мова виражена за допомогою Дорожніх знаків. Дорожні знаки Руху правила єдині, Їх повинні поважати, Знати їх усі повинні – І дорослі, і малята. Добрий друг наш – знак дорожній Ставиться не так собі, Як подружиться з ним кожен, Допоможе він тобі. Щоб не трапилося всяке, Шанувати треба знаки. На дорозі небезпечно, Тож обачним буть доречно. Руху правила єдині, Знати їх усі повинні. Шануватимуть їх люди – Скрізь тоді порядок буде! Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, без доріг, пішохідних переходів. Здавалося б, транспорт – наш вірний друг! Але, забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху. Тож, давайте будемо максимально уважними і, хто знає – повторить ПДР, а хто не знає – вивчить разом з нами! Я надаю слово моїм помічникам і разом з ними все згадаємо! 2.1. Виступ групи «Пішоходів». Пішоходи повинні ходити тротуарами або пішохідними доріжками, а за їх відсутності - велосипедними доріжками або в один ряд по узбіччю дороги, назустріч руху транспортних засобів. При цьому необхідно бути особливо обережним та не створювати перешкод іншим учасникам руху. На дорогах, які мають розділову смугу, а також на дорогах поза населеними пунктами, можна рухатися по зовнішньому краю проїжджої частини назустріч руху транспортних засобів Відповідно до Закону України про дорожній рух та Правил дорожнього руху пішохід має перевагу перед транспортними засобами при переході проїжджої частини визначеними пішохідними переходами, що не регулюються, а також тими переходами, що регулюються, за наявності відповідного сигналу світлофора або регулювальника. Пішоходи повинні переходити проїжджу частину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні, надземні. Наземні – це ділянка проїжджої частини. Надземні – це перехід над проїжджою частиною. Підземні – перехід під проїжджою частиною. Знають діти всі, напевно, Перехід бува підземний. Під землею люди йдуть – І безпечна їхня путь. Нагорі біжать машини, Проїжджають без упину, А внизу йде пішохід – Дуже зручний перехід. Він стрічає всіх привітно, Навіть вдень горить тут світло. Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки. Пішоходи, які не встигли закінчити перехід, повинні перебувати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, і можуть продовжити перехід лише тоді, коли переконаються в безпеці подальшого руху. Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитися ліворуч, а потім, дійшовши до середини, - праворуч. Світлофор Як переходиш вулицю, На розі зупинись. І перш за все уважно На мене подивись. Я шлях вкажу надійний, Де небезпек нема. Трикольорове око Я маю недарма. Нехай воно і мружиться, Ніколи я не сплю, З малими дітьми в хованки Я гратись не люблю. В роботі я суворий І стриманий завжди. Тролейбуси, машини Біжать сюди й туди. Дивлюсь червоним оком – Велю спинитись я, Одне мені потрібно – Це витримка твоя. А блисне жовте око, Іти не поспішай, Бо жовтий – не зелений: Потрапиш під трамвай. Увага – і зелений Привітно замигтів. Він колір найдобріший, Щасливої путі! Слово вчителя. Але ж у нас немає світлофорів. Ми їх бачимо лише на малюнках. Як же без допомоги світлофора перейти вулицю? А тут нам стане в пригоді всім відома зебра, або, як її ще звуть, - наземний перехід. Що за коник полосатий На дорозі коло хати? «Зебра», кажуть, уляглась – Звідкіля вона взялась? «Зебра» в нас на переході – Та чиє така в природі?! За межами населених пунктів пішоходи, що пересуваються по узбіччю чи краю проїзної частини, повинні йти назустріч руху транспортних засобів. Особливо уважним треба бути, проходячи повз провулок чи ворота, звідки в будь-який момент може виїхати транспорт. Якщо вулиця з одностороннім рухом, дивись або ліворуч або праворуч, бо транспорт їде в одному напрямку. Слово вчителя. А тепер давайте, любі друзі, розкажемо нашим слухачам про особливості руху пішоходів за складних дорожніх умов. Що ми можемо віднести до несприятливих умов? Звісно, це туман, опади, ожеледь, темрява. Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях будь-якого із транспортних засобів, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути травмування, необхідно: • Переходити тільки тоді, коли впевнений, що транспорт знаходиться на достатній відстані; • Не можна переходити дорогу в місцях, де вона має круті повороти; • У темний час потурбуватися, щоб виділити себе на проїжджій частині чи узбіччі (блискучі предмети, предмети білого кольору). При переході дороги в умовах недостатньої видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки, переконавшись у безпеці, переходити дорогу. На переході біля світлофору Правил дотримуйся дуже суворо: Спочатку ліворуч ти подивись. Немає машин? – То йди, не барись! Далі йти теж маєш право! Як машин немає справа! Знає будь-яка дитина: Йти не можна, де машини. Тому Коля і Тамара Йдуть собі по тротуару. Тротуари це доріжки, Ми по них ідемо пішки. Всі, хто тротуаром ходить, Звуться просто – пішоходи. Слово вчителя. Я дуже вдячна групі «Пішоходів» за виступ. І тепер надаю слово іншим учасникам дорожнього руху. Прошу – група «Велосипедистів». 2.2. Виступ групи «Велосипедистів». Під час їзди на велосипеді не варто дуже сильно триматися за кермо, дивитися треба не на колесо, а метрів на 5-6 уперед. Рухатись на дорозі на велосипеді дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Велосипеди мають бути обладнані звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху затемна – включати ліхтар (фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам руху. Велосипедистам забороняється: • Керувати велосипедом з несправним гальмом; • Рухатись по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка; • Рухатись по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7и років під наглядом дорослих); • Їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей. Слово вчителя. Естафету тепер віддаємо групі «Мотоциклістів» і їхньому виступу. 2.3. Виступ групи «Мотоциклістів». До управління мотоциклом допускаються особи, які досягли 16-річного віку й мають посвідчення на право управління мотоциклом. Особі, яка навчається управлінню мотоциклом, повинно виповнитись не менше 14 років. Правила для мотоциклістів: • Перед виїздом перевірити гальма, звукову та світлову сигналізацію. • Дотримуватися правил дорожнього руху. • При русі затемна необхідно включати фари, стежити, щоб світловідбиваючі деталі були чистими. • Знижувати швидкість на дорозі, укритій піском, льодом чи снігом, на спуску, якщо не зрозуміла поведінка іншого водія. Слово вчителя. І ще у нас бажають виступити «Пасажири» і розповісти про особливості дорожнього руху з їхнього боку. 2.4. Виступ групи «Пасажирів». Очікувати транспорт треба у призначеному місці. Якщо ж його немає, слід очікувати на тротуарі чи на узбіччі. Не можна стояти спиною до транспорту, що наближається. Небезпечно стояти в першому ряді: коли до зупинки підходить транспорт, юрба може виштовхнути під колеса. Не можна намагатись увійти у транспорт, що вже відходить. Після виходу з транспорту не слід поспішати відразу переходити на другий бік вулиці, краще зачекати, доки транспорт від'їде. Посадку й висадку пасажирам дозволяється здійснювати після зупинки транспортного засобу. Входити у транспортний засіб можна тільки в тому випадку, якщо він остаточно зупинився, і тільки з того боку тротуару чи узбіччя проїжджої частини. Протягом темного часу доби слід уникати порожніх зупинок. Очікувати транспорт краще в багатолюдних місцях, на добре освітленій зупинці. У салоні передбачено все необхідне. Є аварійні та запасні виходи, вогнегасники, аптечка. Стоячи у транспорті, необхідно надійно триматися за поручні чи спеціальні ручки. Це допоможе не впасти під час гальмування. Стояти в салоні краще обличчям у бік руху. У громадському транспорті можуть бути злодії. Щоб не стати їх жертвою, треба тримати на очах свій портфель чи сумку, треба бути уважним, особливо при виході. 3. Підсумки заняття (загадки). 1) Хто від нещасть застерігає, І нам завжди допомагає Так, щоб не трапилось біди, Усім дорогу перейти? Для тебе світить і для мене Червоне око та зелене. Вартує завжди він, моргає, Ніколи він не спочиває. Уранці, вдень, в вечірню пору Всі люди вдячні …(світлофору). 2) Стоять вони всі при дорозі, Допомогти людині в змозі, Усюди – близько і далеко, Надійні сторожі безпеки. Одні із них нам сповіщають, А інші – щось забороняють, Попереджають нас завжди, Аби не трапилось біди. Вартують на узбіччях тихо, Оберігають нас від лиха. Ти тільки будь уважним дуже, Їх слухайся, шановний друже. Це знає кожен, знає всякий – Слід поважать дорожні … (знаки). 3) На дорозі звір лежить: Весь у смужку, ніби спить. У степу він народився, А у місті нам згодився. Цього звіра звати «зебра», В нього є смугасті ребра. Знає кожний пішохід – Це безпечний … (перехід). 4) Тротуаром йдуть малята, Жваві хлопчики й дівчата. Не кричать і не пустують – Дуже ввічливо крокують. Симпатичні всі на вроду. Наші дітки - … (пішоходи). 5) Ми побачили с тобою, Як одною лиш рукою, Тільки жезла він підняв – Вантажівку вмить спиняв. Що ж це за силач такий? Це, шановні, … (постовий). 6) Я правдиво вам скажу, Всім я місце це вкажу. Друзі, слово честі, - Де схрестилися дороги, Рух порядок має строгий –Там і … (перехрестя). 4. Домашнє завдання. Розповісти своїм меншим братикам і сестричкам про правила дорожнього руху. |
Немає коментарів:
Дописати коментар